نوار تست و مانیتور

نوارهای تست و مانیتورهای قند خون روشی سنتی برای بررسی سطح قند خون شما هستند. شما از نوارهای تست استفاده می کنید تا قند خون خود را در محل اندازه بگیرید و به شما در مدیریت محدوده کمک می کند.

بسته به نحوه درمان دیابت خود ، ممکن است لازم باشد از یک مانیتور و نوار تست برای مدیریت دیابت خود استفاده کنید. در اینجا ما قصد داریم نگاهی به مانیتورها و نوارهای تست داشته باشیم و چگونه می توانید آنها را دریافت کنید.

 

 

مانیتورهای قند خون

دستگاه قند خون روشی برای بررسی قند خون شما است و اگر دیابت خود را با انسولین درمان می کنید، باید قبلاً آن را داشته باشید. 

متر استاندارد شما دارای یک لانست برای سوراخ کردن انگشت شما، یک صفحه نمایش دیجیتال و مکانی برای قرار دادن یک نوار تست است.

همچنین اگر دیابت خود را با داروهای دیگر مانند سولفونیل اوره مدیریت می کنید، از دستگاه قند خون استفاده خواهید کرد.

شما می توانید طیف وسیعی از انواع مختلف مانیتور قند خون را دریافت کنید. برخی از مترها دارای ویژگی های اضافی مانند اتصالات USB هستند که به شما امکان می دهد خوانش های خود را در رایانه ثبت کنید. همچنین مترهایی وجود دارند که دارای ماشین حسابی برای نسبت انسولین به کربوهیدرات هستند و می توانید با گوشی هوشمند خود به آن متصل شوید.

همچنین ممکن است بتوانید یک متر بدون نوار دریافت کنید. این بدان معنی است که نیازی به وارد کردن نوارها در متر نیست زیرا از قبل نصب شده اند. به جای تعویض یک نوار در هر بار استفاده از متر، چرخش نوارهای تست در متر وجود دارد، به این حالت کاست می گویند.

وقتی نوار کاست تمام شد و معمولاً 50 نوار موجود است، باید آن را تعویض کنید.

اندازه‌گیری قند خون نیز وجود دارد که سطح کتون شما را نیز بررسی می‌کند. اگر دیابت خود را با انسولین درمان می کنید، دانستن اینکه آیا کتون دارید یا نه، مهم است.

چگونه یک دستگاه سنجش قند خون تهیه کنیم؟

در صورت ابتلا به دیابت نوع 1 یا درمان دیابت با داروهایی که می تواند باعث هیپوپوست شود، پزشک یا پرستار شما به طور رایگان یک دستگاه گلوکز خون به شما می دهد . در موارد نادر به جای آن یک نسخه دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید، اگر دیابت دارید و با هر نوع دارویی درمان می شود، هزینه ای برای نسخه پرداخت نمی کنید .

انواع مختلفی از دستگاه های اندازه گیری قند خون موجود است. این بدان معناست که ممکن است چیزی را که در مورد آن خوانده اید یا می خواهید از پزشک یا پرستار خود دریافت نکنید. اما آنها باید مانیتوری را در اختیار شما قرار دهند که نیازهای شما را برای بررسی قند خون برآورده کند.

همچنین می توانید یک دستگاه قند خون را از داروخانه یا آنلاین خریداری کنید. فروشگاه ما متر و نوار تست می فروشد . قبل از خرید کنتور خود باید با تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. 

نوارهای تست

یک نوار تست در مانیتور قند خون شما قرار داده می شود. یک قطره خون روی نوار می‌ریزید تا سطح قند خونتان را بدست آورید.

نوارهای تست خود را از کجا تهیه کنید

شما می توانید نوارهای آزمایش را با نسخه دریافت کنید یا می توانید آنها را بدون نسخه از داروخانه یا آنلاین خریداری کنید.

بیشتر کنتورها فقط یک نوع نوار تست را می گیرند. بنابراین، قبل از خرید باید مطمئن شوید که از چه نواری استفاده می کند. این نکته را نیز با نسخه آزمایشی خود به خاطر بسپارید. منطقه محلی شما ممکن است فقط محدوده محدودی از متر در دسترس آنها باشد و فقط نوارهایی را برای مترهایی که ارائه می دهند تجویز می کند.

اگر نوع 2 دارید و می خواهید نوارهای آزمایشی دریافت کنید، ممکن است نتوانید آنها را با نسخه دریافت کنید. تنها در صورتی می‌توانید نوارهای آزمایش را با نسخه دریافت کنید که پزشک یا پرستار از شما بخواهد که خود نظارت کنید.

نحوه استفاده از نوار تست

شما با قرار دادن نوار در متر خود شروع می کنید – مگر اینکه از قبل نصب شده باشد. سپس بعد از اینکه انگشت خود را تیز کردید، متر را بردارید و نوار آزمایش را در برابر خون نگه دارید. به این ترتیب سطح قند خون خود را از دستگاه اندازه گیری دریافت خواهید کرد.

راه های دیگر برای بررسی قند خون

اگر نمی خواهید قند خون خود را به طور منظم با استفاده از دستگاه سنجش قند خون چک کنید، گزینه های دیگری پیش روی شماست. این شامل مانیتور قند فلاش و مانیتور قند مداوم می شود، اما این تنها در صورتی است که معیارها را رعایت کنید.

اما حتی اگر از فلاش استفاده می کنید ، باز هم زمان هایی وجود دارد که باید قند خون خود را با استفاده از روش سنتی نیش زدن انگشت چک کنید. این به این دلیل است که فلش و هر دو در نتایجی که به شما می دهند تاخیر کمی دارند.