شیلنگ کولر ام وی ام 315 بخش مهمی از موتور خودرو ام وی ام است. از آنجایی که یک موتور احتراق داخلی بسیار داغ کار می کند، مایعی به نام خنک کننده برای گردش در سراسر موتور مورد نیاز است.
خنککننده اساساً گرما را با خود به رادیاتور میبرد، جایی که هوای خنکتر بیرون گرما را دفع میکند. بنابراین شلنگ در اندازه های بزرگتر برای حمل مایع خنک کننده به داخل و خارج رادیاتور و همچنین در اندازه های کوچکتر در امتداد منیفولد ورودی مورد نیاز است.
چه بزرگ و چه کوچک، شیلنگ های خنک کننده معمولاً از شیلنگ لاستیکی ضخیم و محکم ساخته می شوند، زیرا باید در برابر دمای نسبتاً بالا مقاومت کنند.
با این حال، آنها باید به طور منظم بررسی شوند و هر چهار یا پنج سال یک بار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه جایگزین شوند. علائمی که نشان می دهد شیلنگ مایع خنک کننده در حین رانندگی در معرض خطر ترکیدن است شامل سفت یا نرم بودن بیش از حد لاستیک، برآمدگی در دیواره های شلنگ، یا ترک های سطحی ریز در قسمت بیرونی شیلنگ است.
با این حال، اغلب هیچ نشانه ای از ضعیف شدن شیلنگ وجود ندارد، به همین دلیل است که اغلب مکانیک ها توصیه می کنند که افراد هر چهار تا پنج سال یکبار یا قبل از رانندگی با خودرو، شیلنگ های خود را تعویض کنند.
شیلنگ رادیاتور آسیب دیده نرم است و ضعیف شده است. اگر شلنگ را لمس کنید متوجه این موضوع خواهید شد. مشکل از سیستم خنک کننده کامل باعث فرو ریختن شیلنگ می شود.
در صورت مشاهده این مشکل باید بازرسی یا تعمیر و نگهداری عمومی انجام شود. شیلنگ آسیب دیده نمی تواند مایع خنک کننده را به درستی جریان دهد که ممکن است منجر به داغ شدن بیش از حد و آسیب موتور شود.
شکستگی شیلنگ رادیاتور: شکستگی شلنگ رادیاتور مشکل حساسی است که باید به دقت بررسی شود. این ترکیبی از بررسی نشتی، تورم، فرو ریختن، ترک خوردگی، سوراخ یا بخش نرم در شلنگ است.
یک حرفه ای باید این کار را انجام دهد یا فردی که می تواند وقت خود را برای انجام این کار صرف کند. در صورت تایید هر یک از مشکلات ذکر شده، شیلنگ را تعویض کنید.
در نتیجه، شیلنگ رادیاتور یک جزء عالی در سیستم خنک کننده خودرو است زیرا به گردش مایع خنک کننده کمک می کند. ما قسمت ها و نواحی مختلفی که از شلنگ استفاده می کنند و عملکرد آنها را دیده ایم. ما همچنین علائم رایج شلنگ بد و خراب را بررسی کردیم.