در اواخر دهه 1870، جان وارن گیتس از ایلینوی شروع به تبلیغ سیم خاردار، که اکنون یک محصول اثبات شده است، در بازارهای پرسود تگزاس کرد.
در ابتدا، تگزاسی ها مردد بودند، زیرا می ترسیدند که گاوها آسیب ببینند، یا اینکه شمال به نوعی در تلاش برای کسب سود از جنوب بود.
همچنین بین کشاورزانی که خواهان شمشیربازی بودند و دامدارانی که در حال از دست دادن محدوده باز بودند، درگیری وجود داشت.
تظاهرات گیتس در سن آنتونیو در سال 1876 نشان داد که سیم خاردار در تبریز می تواند گاوها را مهار کند و سپس فروش به طور چشمگیری افزایش یافت گیتس در نهایت با الوود جدا شد و به تنهایی یک بارون سیم خاردار شد.
در طول افزایش فروش سیم خاردار در اواخر قرن 19، Washburn، Ellwood، Gates و Haish با یکدیگر رقابت کردند.
الوود و گیتس در نهایت دوباره به نیروها پیوستند تا شرکت فولاد و سیم آمریکا را ایجاد کنند که بعداً توسط U.S.A خریداری شد. شرکت فولاد.
بین سالهای 1873 و 1899، 150 شرکت تولید کننده سیم خاردار وجود داشت سرمایهگذاران میدانستند که کسبوکار به حداقل سرمایه نیاز دارد و تقریباً هر کسی که مصمم باشد میتواند با تولید یک طرح سیم جدید سود ببرد.
سپس کاهش شدیدی در تعداد تولیدکنندگان وجود داشت و بسیاری از آنها در شرکتهای بزرگتر، بهویژه شرکت فولاد و سیم آمریکا، که با ادغام صنایع گیتس و واشبرن و الوود شکل گرفت، ادغام شدند.
شرکتهای کوچکتر به دلیل صرفهجویی در مقیاس و استخر کوچکتر مصرفکنندگان در دسترس آنها، در مقایسه با شرکتهای بزرگتر، نابود شدند. شرکت فولاد و سیم آمریکا که در سال 1899 تأسیس شد، از یکپارچگی عمودی استفاده کرد.
تمام جنبه های تولید را کنترل می کرد، از تولید میله های فولادی گرفته تا ساخت بسیاری از محصولات سیم و میخ مختلف از آن فولاد بعداً بخشی از U.S.A. شد فولاد و سیم خاردار منبع اصلی درآمد باقی ماندند.
مهاجر آلمانی ویلیام سی ادنبورن که بعداً در وین پریش، لوئیزیانا ساکن شد، ماشینی را ثبت کرد که ساخت سیم خاردار را ساده می کرد.
این امر قیمت واحد را از هفده به سه سنت در هر پوند کاهش داد سیم او نسخه “انسانی” بود که به گاو آسیبی نمی رساند.
سیم اصلی دندانهای تیز بود و به جنگهای غرب کمک کرد شرکت ادنبورن به موقع 75 درصد سیم خاردار را در ایالات متحده تامین کرد.
یک دستگاه میخ سیمی که او ثبت اختراع کرد، قیمت میخ های سیمی را در هر پوند کاهش داد.